50 en dan?

Hi allemaal,

Zaterdag heb ik mijn moeder opgemaakt en haar haar gedaan en natuurlijk de nagels gelakt. Dit is natuurlijk niet zoals hoe ik het doe, maar voor als je toch wel echt wat ouder bent.

Je ziet vaak dat vrouwen die de 50 hebben gepasseerd minder make-up gaan dragen, terwijl het nog steeds heel mooi kan zijn als je wat meer gaat hangen. Make-up is er om de mooie kanten van je te accentueren en dat heb ik gister gedaan bij mijn moeder. Ik zal jullie laten zien hoe ik dat gedaan heb.


Ik begon met het föhnen van mijn moeders haar. Haar is iets wat nooit vergeten mag woorden en ook je look kan afmaken. Nooit vergeten om iets te doen met je haar vind ik.

 Daarna heb ik haar uitgroei bedekt met een soort lipstick hiervan is al een blog online afgelopen zondag, die kan je hier lezen.


Daarna had ik wat laagjes van de nagellak aangebracht en begon ik aan haar make-up.

Ik heb bij de eerste foto haar foundation en primer al aangebracht, dat heb ik gedaan met een normale foundationkwast. De foundation van mijn moeder is dezelfde als ik heb, de matchmaster van MAC. De primer is ook van MAC.

Mijn moeder haar huid hangt nog niet heel erg, maar als dat wel zo is kan je de huid gewoon een beetje strak trekken en dan kan je alles mooi aanbrengen.



Na de foundation heb ik de concealer gedaan, die is ook van MAC en ik heb die met de beautyblender geblend in de huid.


Na de concealer bracht ik oogschaduw basis aan en begon ik met haar oogmake-up.

Ik heb over het gehele ooglid smog aangebracht, in de outer-V heb ik Creap gedaan en dan in de binnenste ooghoek en 1/4 deel van haar ooglid Half Baked.

Ik heb dit gedaan omdat mijn moeder ook houdt van wat donkere make-up bij haar ogen, ik heb de outer-V heel donker gedaan omdat het dan minder hangt voor het oogopzicht. Het is net al contouren eigenlijk, je geeft het idee dat het een schaduw is. De reden waarom ik lichte kleur gebruikte is omdat haar ogen dan groter lijken en dat laat het minder hangen.

Als de huid van de ogen heel erg soepel is moet je het gewoon een beetje trekken. Zoals je vaak ook eyeliner doet aan het begin. Dan kan je alle plekjes goed bereiken en krijg je geen vlekjes bij de make-up.



Daarna heb ik een heel dun lijntje aangebracht met eyeliner, om haar wimpers dikker te laten lijken, maar niet t dik want dat is haar ooglid te klein en valt het alleen maar meer op dat het een beetje hangt.

Daarna heb ik wat mascara aangebracht en oogpotlood.


Toen heb ik haar wenkbrauwen gedaan met het Catrice wenkbrauw palette. De lichtste kleur.
Daarna ben ik gaan shapen. Ik vind dat je dat altijd kan doen want het accentueert het gezicht gewoon veel mooier. Dus shapen vind ik iets dat je altijd bij iedereen kan doen. Ik zou het niet doen als het gezicht heel mager is dan maak je het alleen maar erger en moet je juist meer highlighten.



Daarna heb ik wat blush aangebracht. Berry amore van Milani.


En natuurlijk de highlighter Soft and Gentle.


Daarna de lippen en zijn we klaar.
Dit is max factor lipfinity.


De nagels zijn rode gellak van Sally Hanssen.


 Dit is het eindresultaat.




Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien dat je 50 jaar nog steeds verzorgd uit kan zien en niet moet stoppen met make-up. Doe make-up op die je prettig laat voelen en je goede kanten accentueert. Er zijn heel veel tips&trics en ik heb er nu wat met jullie gedeeld.

xxx Maud


0 reacties:

Een reactie posten

 

Contact

Hi, ik ben Maud en ik ben begonnen met deze blog nadat ik voor school een profielwerkstuk had gemaakt over social influencers. Het leek mij altijd al leuk om een blog te hebben en nu wil ik me er helemaal voor gaan inzetten.

Instagram: beautyXlash
E-mail: beautyxlash@gmail.com
Twitter: beautyXlash

Populaire berichten