Diary week 53

Hi allemaal,

Deze week is er heel veel in mijn leven gebeurt. Geweldige dingen maar ook een iets minder iets.

Jullie kunnen het lezen in mijn Diary van week 53. De laatste dagen van 2015 en de eerste dag van 2016.


Maandag 28 december:
Vandaag is de dag dat ik met mijn gezin naar vrienden gaan die in de buurt van Parijs wonen. We gaan met de thalys vanaf Rotterdam. Hele rustige en snelle rit is het.

 Toen we in de auto naar hun huis zaten kregen we alleen een harde klap. Mijn lieve oma bij wie we laatst nog kerst hadden gevierd heeft een hartinfarct gehad. Ze heeft het overleeft maar dat is schrikken. Ze is gedotterd en werd goed verzorgd door mijn tante. We werden laat pas gebeld zodat we wel naar Parijs gingen omdat de familie ons dat gunde. Heel vervelend was dit nieuws. Gelukkig konden we naar vrienden gaan die we goed kennen.

Toen we bij onze vrienden kwamen was het direct gezellig. We zijn toen naar St Germain gegaan en dat is zo mooi. Ik heb wat mooie panorama's gemaakt.



 
Daarna hebben we heerlijk bij hen thuis geborreld en gegeten. Daarna zijn we naar Parijs gegaan en hebben we de eiffeltoren bekeken en ingezeten in de avond. Zo mooi. Ik was nog nooit de Eiffeltoren in geweest door de lange rijen maar nu vielen die mee.
Ik ging met mijn moeder en de vriendin van mijn moeder met de lift omdat ik niet goed veel trap kan lopen met mijn knie.

We stonden best lang in de rij en de andere waren ondertussen allang op de eerste verdieping. We gingen toen eindelijk de lift in.  Ik zal daar nog wel een filmpje van opzetten op instagram. We gingen best snel en gingen direct naar de tweede verdieping. 

Dat was heel gaaf. De lichtjes gingen ook flikkeren en toen stonden we eronder. Zoo cool was dat. 

Daarna wilde we nog wel de eerste verdieping zien dus gingen we van 2 naar 1 met de trap. Nou ik kreeg direct al last van mijn knie. Maar als je geen blessure hebt zal ik echt met de trap gaan.
Je krijgt veel meer het gevoel dat je echt in de Eiffeltoren bent. Het is heel gaaf.


 

We kwamen toen erg laat thuis dus zijn we direct gaan slapen met z'n allen. 

Dinsdag 29 december:
We werden om 10:00 wakker gemaakt en gingen ons klaarmaken. Daarna gingen we lekker ontbijten en rustig ons voorbereiden op een dag fietsen en lopen door Parijs. 
Dat fietsen door Parijs is heel gaaf om te doen. Ik raad iedereen het aan.
De automobilisten zijn dood bang om iemand te raken want er zijn hele strenge straffen daarvoor in Parijs (misschien heel Frankrijk denk ik wel maar Parijs weet ik zeker). Ze rijden ook niet door rood dus het is best wel veilig eigenlijk.

Toen gingen we naar het Falafel straatje en kwamen we dit tegen. Dit ging de slager in. Heel groot en veel vlees zie je hier. 


In dat straatje hebben we gebakjes gegeten gezellig met z'n 9en. Want we zijn met zoveel. Echt heel gezellig. Ik ken deze mensen al mijn hele leven. Want de vrouw is mijn moeders beste vriendin. Ze heeft 3 zoons en vroeger waren wij altijd met oud&nieuw bij hen thuis. Ze voelen zo vertrouwd om daar te komen dus het waren 3 geweldige dagen.

Dit was ooit de slotjes brug. Nu zijn het van die glazen platen.

We gingen na uren te hebben gelopen en gefietst te hebben naar huis toe en hebben toen zooo lekker gegeten. Geweldig en het toetje was zalig.


Daarna zijn we gaan kletsen, filmpje half gekeken en lekker geslapen.

Woensdag 30 december:
Vandaag is onze laatste dag hier. In de avond gaan we met de Thalys terug naar huis. Het grappige is dat hun oudste zoon in Utrecht studeert dus hij nam de zelfde trein terug en ook nog eens in dezelfde wagon. Was wel grappig.

We gingen ontbijten en daarna inpakken. Daarna gingen we naar het werk van hun vader om daar onze spullen te dumpen en daarna zijn we opgesplits. Mijn zusje en vader zijn nog een stukje gaan fietsen door Parijs en mijn moeder en ik hebben lekker geshopt. Er komt nog een shoplog van Parijs op de blog!

We gingen naar LaFayette, Sephora, L'occitain, Printemps en 3 keer bij hetzelfde cafeetje.

Er waren echt prachtige kerstbomen overal.


 Zoals ik net al zei 3 keer hetzelfde cafeetje. Eerst hebben we daar lekker geluncht. Ik heb een Croque monsieur.


Toen had mijn moeder het cadeautje voor mijn oma vergeten dus kwamen we terug en hadden ze het heel lief voor ons bewaard.

Maar toen gingen we met mijn vader en zusje want die hadden het al gezien en gingen daar zitten ook nog eens avond achtig eten. Naja mijn zusje en ik hadden een crêpe genomen en wat drinken. Mijn ouders alleen drinken. Want we hadden bij de Monoprix al wat eten gehaald voor onderweg.

Daarna gingen we weer langs het werk om onze spullen te halen en gingen we naar Gare du Nord om daar de Thalys naar huis te nemen.


Een gigantisch rij stond ervoor bagagecontrole. Het is soort van door de douane heen. Alleen hoefde je niet je paspoort te laten zien.

Toen we thuis kwamen ben ik best snel lekker gaan slapen want ik was erg moe.

Donderdag 31 december:
Nou allemaal vandaag is de laatste dag van 2015. Mijn moeder is vanochtend vroeg naar mijn oma gegaan waarmee het ondertussen wel beter gaat.

Ik heb hard gewerkt aan school en heb mijn nagels gelakt. Dat kan je hier zien. Daarna ben ik naar Sean toe gegaan en zijn we met zijn gezin naar een feest gegaan. Super gezellig was het en heel leuk.

Wat niet zo geweldig was is dat mijn data op was en beltegoed ook erg mager dus ik was daarom ook niet actief op dat moment met social media want ik kon dat even niet helaas.

Ik ben niet zo van deze dag want ik ben dooooodbang voor vuurwerk. Sean moest mij ook thuis ophalen want ik fiets niet alleen op deze dag. In de avond ben ik ook heel kort buiten geweest. Wel langer dan ik ooit geweest ben.


 We zijn toen best laat naar huis gegaan en ben heerlijk gaan slapen.
Vrijdag 1 januari:
Gelukkig nieuw jaar allemaal!
Sean en ik werden lekker laat wakker en hebben toen heel gezellig met zijn gezin met z'n allen ontbeten. Daarna zijn we gaan gamen. Met name ik ben gaan gamen. Geweldig.
Rond 17:00 ging ik naar huis toe en zag ik eindelijk mijn lieve Timber weer na een week niet gezien te hebben.


Ik heb voor de rest eigenlijk helemaal niks deze dag gedaan!

Zaterdag 2 januari:
Vandaag moest ik in de ochtend werken en daarna heb ik gewerkt aan school. Dat was namelijk hoog nodig. Ik heb ook wat besteld bij de HEMA.

Gister had ik van de moeder van Sean nog 2 gehaakte knuffeltjes gekregen. Echt super leuk.

Ik heb echt alleen maar huiswerk gemaakt deze dag en niet meer dus beetje saai.

Zondag 3 januari:
Vandaag werd ik wakker en heb ik heerlijk ontbeten.

Ik ben daarna weer alleen maar gaan werken aan school. Ik moet namelijk best veel doen nog en nu heb ik wel wat al af. Aankomende week word ook niet heel geweldig want ik heb alleen maar tijd voor school helaas.

Rond 15:00 werd ik opgehaald door een vriendin en heb ik daarna zaalhockey gespeeld. Heel leuk weer om te doen het ging niet heel goed maar het was wel weer leuk.

Daarna toen ik thuis kwam ben ik weer keihard gaan werken aan school, en heb ik mijn ontplofte kamer helemaal opgeruimd. Ik kon namelijk niet slapen. En ik heb ook deze diary geschreven.

Nu ga ik lekker slapen en het is nu 2:10.

Tot volgende week in de diary van week 1~!

xxx

0 reacties:

Een reactie posten

 

Contact

Hi, ik ben Maud en ik ben begonnen met deze blog nadat ik voor school een profielwerkstuk had gemaakt over social influencers. Het leek mij altijd al leuk om een blog te hebben en nu wil ik me er helemaal voor gaan inzetten.

Instagram: beautyXlash
E-mail: beautyxlash@gmail.com
Twitter: beautyXlash

Populaire berichten